Kuidas uus meedia mõjub traditsioonilisele?

 Mis on traditsiooniline media? Need on infoallikad nagu ajalehed, billbordid, telesaated, radio jne. Uus media on see kõik sama, aga veebi keskkonnas. Uue meedia välja ilmumise ajal selle populaarsus on väga lühikese ajaga kasvanud ja enamik kasutajaid on neile üle läinud. Seega on traditsioonilise meedia tarbimine vähenenud.

Kuna uus meedia asub veebis, nende genereerimine on loomulikult oodavam, informatsiooni leidmine on palju kergem ja kiirem, toimub interaktiivsus ja suhtlus kasutajatega ning informatsioon on tasuta. Traditsioonilised allikad, nt ajalehed, tarbivad omakorda ressursse: paber, värv. Ajal, kui huvi vana meedia vastu väheneb ja nende müügist saadav tulu väheneb, pole mõtet ajaleheväljaandeid teha suurtes trükiarvudes, kuna suuri müüke pole oodata. Seega ajalehed muutuvad raskelt kättesaadavaks. Rääkimata sellest, et mõned ettevõted võivad pankrotti minna.

Võimalusega saada sisu soautoriks, on suurenenud valeandmete ilmnemise oht. Kasutaja peab ülekontrollima informatsiooni, mida ta sai ühest allikast ja võrdlema teiste allikatega. Nt ajakirjade ametlike numbrite usaldusväärsus on suurem, kuna avaldatud teave võib mõjutada ajakirjaniku enda mainet ning  toimetajad kontrollivad teavet, moodustavad, kinnitavad ja trükkivad selle.


Allikad:

https://et.wikipedia.org/wiki/Uus_meedia


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

E-ITSPEA 15: Eetika ja IT

7.nädal

Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini